söndag 16 september 2012

Tittköer...... varför

Fascinationer för titt köer har förundrat mig under den senaste månaden när jag pendlar upp till Hammarby för jobb. I stort sett varje gång så är det köer i snigelhastighet på vissa ställen. Jag uppskattar att människor är aktsamma vid olyckor ,men jag har en känsla av att det är inte därför bilisterna saktar in. Det kan dom flesta vägarbetarna intyga enligt alla rapporter och dödsfall per år.

I går var jag i Vingåker med hela familjen, ni får googla var den staden befinner sig i Sverige. Anledningen var att Carl spelade fotboll och mötte lag från Valla, Katrineholm och Vingåker. Efter en vinst och en förlustmatch så bar det av mot Malmköping.

Då dagen varit lång så var Erik på napp humör vilket låg i skuffen på bilen, efter ett antal hysteriska utbrott stod jag inte ut längre. Bara att slänga in bilen på bästa ställe i en korsning halvvägs upp på cykelbanan, mitt i centrala Vingåker. Okej vi stod inte på bästa stället men heller inte ivägen men genast stannade folk, smög långsamt och tittade tittade. Dom tog säkert registreringsnumret om dom behövde ringa Internationella Insatts styrkan.

Det ända dom fick se var en stressad far trummandes på ratten, en lugn och sansad mor som alltid grävandes bland väskor och skitiga fotbollskläder för att fixa fram en napp. Med andra ord 'talk of the town'

I övrigt så har träningen gått bra denna vecka så egentligen inget att rapportera.

Peace Love och Löparskor!

2 kommentarer:

  1. Bäst du kollar tidningen i morgon... ;-)

    SvaraRadera
  2. Puttisar. Så det kan vara ibland. Tur att Carl har en så lugn och sansad moder när fadern tappar tålamodet. Stor puss och kram till er alla M-

    SvaraRadera