torsdag 20 september 2012

Nästa trend måste vara ???

Idag var det ben och mage som var fokus i gymet och det är just nu en litet jobbigt pass för mig särskilt mage. Det vill inte riktigt släppa det där jobbiga illamåendet som är ett tecken på otränad hos mig

Det har blivit mycket bättre sedan jag börjat tappa rejält i vikt. Hur mycket vet jag inte då jag envist vägrar och väga mig. Jag ska göra det när jag är nöjd eller snarare när inte magen hänger utanför min 34 tums jeans.  Då talar vi inte om längden utan midjan förstås för så illa är det inte.

I all väntan på mjölksyra ska tonas ned, pulsen ska komma i rimlig nivå, ungefär 2 minuter så hinner jag fundera en del. Vad blir nästa tränings haussade  tränings trend, inte för att jag har något mot det. Det är bra att träning kommer i fokus sen är det vi personer som måste lära oss att ta det i lagom takt.

Tränings trenderna kommer och går med combat, military, löpning, cykling, vasa lopp, maraton MMA m.m Listan kan göras gigantiskt lång längre än ni orkar läsa tror jag. För egen del tror jag mycket på boxning och då inte Friskis och Svettis boxning. För det har vi sett ett antal år nu utan 'back to basic' nöta sandsäck hoppa hopprep och skuggboxas. Hur nu det ska gå för mig som inte kan hoppa hopp rep, liknar mer ett kylskåp som trasslat in sig i elsladden.

Så nu kan jag äntligen luta mig tillbaka och känna mig som ett trendorakel!

Peace Love och Löparksor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar