torsdag 6 september 2012

Nämen typiskt det som går så bra nu

Men hallå det är väl otur upp i dagen precis när jag kommit igång med löpningen och börjar tappa i vikt så går jag och stukar foten. Öm kring ankeln på utsidan av foten samt muskulaturen på underbenets framsida. Känns inte mysigt alls.

Allt detta sker i ett brinnande hus och jag skulle precis dämpa elden och söka vidare efter skadade personer. Som tur var det bara en träning så instruktörerna kunde bära mig ut. Pinsamt tyckte jag då att ligga där och se kursarna ta över passet. Jag hann tänka många tankar om träning som flög sin kos.

Bestämde mig att när jag låg där med foten i högläge att banne mig jag ska hitta alternativ så jag snabbt kommer tillbaka. Inga neggo tankar som jag brukar vara så bra på. Styrketräningen kan jag fortsätta med i stort sätt oförändrat och jag får slänga upp mig på en test cykel för konditionen.

I morgon har vi fortsatt utbildning och jag har provat att tejpa foten så att ledbanden får en tidig varning om jag är på väg att sträcka ut dom igen. Hålla alla tummarna att det går bra.

Peace Love och Löparskor!

1 kommentar:

  1. Glöm inte bort att du sprutade ner en stackars brandman med 100 liter vatten medans du stukade foten;)

    SvaraRadera