tisdag 4 september 2012

Asså det här att bara bli matad.....

Två veckor på Internat är ett aber för mina rutiner. Inte nog med att hämtning på dagis, matlaging, städning, tvätt utan även träningen kommer ur fas. Även om det sistnämnda har löst sig bra hitintills med lånad hall och mycket fysiska aktiviteter på dagarna.

Jag blir på något konstigt sätt utanför hemma och helgerna hinner jag inte att komma in i hemma matchen. Lägg där till att kursen i sig kräver 100% fokus för att klara av alla moment och jag springer i passnings skugga hela tiden i desperat försök att få ihop all utrustning som behövs för kursen i veckorna.

Hustrun klagar och barnen klagar och det är förståeligt då även deras rutiner rubbas. Jag klagar jag med men det är inte alltid legalt då jag är bort på hotel och blir servad hela dagarna. Dessutom är det ju roligt på kursen.

Efter en dags rökdykning i heta utrymmen där det svider om öronen när man kryper på alla fyra, så är jag helt slut. Jag har idag druckit 6 liter vatten och fortfarande törstig och ögonen är rödsprängda och halsen gör ont av förkylning.

Kanske tur att det är internat i alla fall för att somna klockan sju är snudd på utvisning ändå där hemma, även om hustrun aldrig har missunnat mig vila.

I morgon är det in i hetluften igen, peace love och löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar