söndag 3 april 2011

Vårlunk i skönt tempo


Jaha tänk att det lönar sig att klaga på modernatur. Grinig och dan var jag häromdagen när jag tyckte värmen med sina ynka 5 grader och snöblandat regn var för klent för en frusen själ. Hip hopp så blev det i alla fall 10 grader och mulet, perfekt löparväder.

Dagens träning var satt till att inte rusa iväg som en bångstyrig kalv på grönbete, utan att genomföra en runda i skönt prat tempo. Inte för att jag har någon att prata med än med mig själv så blir det inget större pladder.

Efter ett NÖDSTOPP vid 17 minuter (anneliten ska aldrig säga mer att det gått över) så makade jag på i ett skönt härligt tempo där kropp, andning och ben trivdes. Kan meddela att diverse småfåglar och Tofsvipan gör allt för att muta in sina river så nu kan det inte vända åter mot vinter =)

Peace Love och Löparskor!


2 kommentarer:

  1. Kylan kan ju inte hålla sig kvar hur länge som helst! Njöt t.o.m av regnet i dag. :-)

    SvaraRadera
  2. Nu kommer det vara stabilt jättemånga plusgrader framöver, för det har jag beställ :)!

    SvaraRadera