fredag 22 april 2011

Övningar för prövningar

Följer med förundran Petra Månströms jakt på klick på sin löparblogg på svd.se. Inte så mycket för hennes fantastiska rubriksättning för att öka antalet läsare utan att det faktiskt fungerar.

Beroende på rubrik så får hon betydligt fler läsare eller snarare folk som klickar sig vidare till bloggen, har vi inte lärt oss något av kvällstidningarnas löpsedelsretorik. Jag har i alla fall gjort det och varje gång jag glömmer så blir jag lika besviken. Det som oftast utlovas via rubriken uppfylls sällan eller mycket lite.

Minns en gammal saga som min gamla farmor alltid berättade om en pojke som alltid ropade "vargen kommer" som ett sätt att skrämma upp och skämta med sina vänner. Till slut när väl vargen var där så, ni förstår säkert sagans budskap.

I alla fall hävde mig igenom dagens träningsprogram med Kettlebell.

* 3 x 12 biceps horncurl
* 3 x 10 triceps horncurl
* 3 x 10 hornpress (höga lyft över huvudet)
* 3 x 10 stötpress vänster arm
* 3 x 10 stötpress höger arm

I morgon är det vilodag och mottagande av köpingens påskprydda barn och ungdomar.

Tills dess Peace Love och Löparskor!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om det där med rubriker. jag brukar tvärvägra kolla när det är sådana där "kvällspost-rubriker" just för att då är det oftast bara skit i texten. ;-)

    Kan du inte lägga in bilder på dina kettlebell-övningar? :-)

    SvaraRadera
  2. Ingmarie, visst kan jag det måste bara kolla med upphovsmannen hur jag får distribuera dom.

    SvaraRadera