måndag 11 april 2011

Nyfödd kalv

Jaha då vet jag hur en nyfödd kalv känner sig de första stapplande stegen i sitt jordeliv, inte bekvämt och grymt ostadigt. Det syns nästan med blotta ögat på kalven och då kan ni tänka er en 45 årig man som gör samma sak.

Vad av denna ut tömning av kroppens energi? Jo det är SJ:s fel som vanligt i detta avlånga land och stavas FÖRSENING. När vår huvudleverantör av regionala spårbundna tjänster krånglar till det så att jag blir 60 minuter sen hem till lilla Malmköping, så är jag både irriterad och vansinnigt hungrig.

Jag måste ha energi och det nu så sagt och gjort äter middag ensam då familjen redan ätit för länge sedan. Att springa på fylld mage kan jag klara av om det får gå en timme men då missar jag sagoläsningen för mina goingar.

Så sagt och gjort sagoläsning och sen stenhård träning med ett 16kg järnklot och idag fick det effekt av en hel slut man i sina bästa år med skakiga ben och en bröstkorg som lekte VM i blåsut =)

Undrar ni mot förmodan vad som kan skapa den effekten så genomfördes följande set 3 gånger med 2 minuters vila mellan varje. Det vill säga ingen vila mellan de olika övningarna.

* Kettlebell sving 10 st (dubbel fattning)
* Utfalls steg höger st / vänster (utan Kettlebell)
* Höga drag 10 st
* Kettlebell sving höger / vänster 10 st
* Horncurl 10 st
* Hornrodd 10 st
* Marklyft 10 st
* Hornpress 10 st

I morgon då tusan vore det märkligt om SJ inte håller tiden, vågar i.o.f.s inte chansa så jag tar med mig ett mellanmål.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar