fredag 11 november 2011

Träningsvärk eller 'Träningsverk'

Det är något märkligt med träning och fördomar. Så fort jag har tränat och får träningsvärk så känner jag mig nöjd. Tränar jag och bara känner mig lite stel sådär dagen efter så tänker jag alltid att träningen var bortkastad. Detta till trots att jag vet betydligt bättre så dyker alltid tanken upp.

I dag är andra dagen efter löpträningen och jag är bra stel i vaderna, så jag får väl säga att jag är nöjd med träningen 'trots' det. I helgen väntar två timmar värmeövning iförd larmställ, hjälm, andningsmask och lufttuber. Allt detta i ett 'träningsverk' vid namn bastu med 80 graders värme där diverse fysiska övningar ska genomföras.

Jag kommer garanterat vara trött men mer beroende på vätskebrist och att jobbat under högpuls. Redan nu vätskar jag upp kroppen och intalar mig mentalt att det blir ett kanonpass för konditionen =) Med eller utan träningsvärk dagen efter,  så får vi väl se vad jag tycker då.

Peace Love och Löparskor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar