fredag 19 oktober 2012

Livet med oknådat bröd och konsten att ha dåligt humör!

Det är alltid roligt att prova på nya saker som det här med oknådat bröd som jag inte hade aning om att det existerade. Perfekt när jag måste baka men inte orkar typ efter en hel dag med rygg och benknåd.
Konsistensen blir lite som chiabatta bröd vilket jag lätt kan stå ut med till frukostlatten, det sist nämnda är i sådan mängd att jag nu kallas för lattemannen av mina vänner. Jädrans tur att det inte är lattemamma men det har träningen i alla fall satt stop för =) Här är i alla fall receptet .

I morse hände det otänkbara jag trycker på kaffemaskinen för en dubbel espresso och det surrar, bönerna är slut, fyller på trycker igen, jaha vattnet tar slut bara att fylla på, trycker igen och efter första espresson sump lådan är full. Det får mig lätt att tappa fattningen framför allt på morgonen och det är tur att hela huset sover.

Jag är normalt sätt en rätt lugn och eftertänksam typ men jag har ett sjuhellsikes humör under vissa korta utbrott. Detta har även barnen upptäckt med orden nu är pappa sådär sur igen. I alla fall morgonens i mitt tycke banala händelse fick mig i alla fall att lista min topp 5 angry management. Håll i er

1. Bilkörning, ja nästan ingen kan köra bil i detta land om jag är trafikpolis

2. Morgonkaffe, lider oftast av svåra sviter morgon humör innan kaffet, botas lätt tack och lov

3. Dammsugning och inte damsugning som jag skrev i småskolan utan att förstå det roliga i det (ordblind). Finns få saker som är så ångest framkallande, det fastnar över allt, munstycket åker av, fullt med skit  i röret listan kan göras lång.

4. Missade födelsedagar, eller annat viktigt hos mina vänner vilket faller tillbaka på mig själv i grym besvikelse.

5. Barnen gör inte rent efter sig i badrummet, jo jag är pedant och vill ha grym ordning omkring mig. Anser att saker kommer bort och blir förstörda annars. Har i stort sett givit upp detta då barnen kom till världen utom på ett ställe toalett och badrum, ja i alla fall mitt badrum.

Kör hårt en fredag som denna och nästa gång ni blir fly förbannade så finns det i alla fall en till som blivit det och kan hålla er i handen.

Peace Love och Löparskor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar