torsdag 5 april 2012

Ute-premiär 3 km

Ja ha ni jag vet inte vad jag ska skriva egentligen då jag sedan senaste inlägget har tränat tränat tränat, vab:at * 5. Skrivklådan vill liksom inte infinna sig just nu inga stora förändringar i vad jag orkar i vikt på sistone, mer än att jag känner mig mer stark överlag vilket är bra. Som kuriosa så jämfört med i januari så ligger min axelpress vikt nu på 18kg * 15 repetitioner istället för 10 kg.

I alla fall vågade mig ut i solskenet idag 12 grader varmt och blåsigt från norr. Påskharen lyste med sin frånvaro i alla fall där jag sprang. En och annan påsk kärring dammade förbi på sina kvastar på väg till Blåkulla, så det kändes som jag stod still i löpsteget. Det som däremot slog mig ... fan vad starkt i överkroppen (bål och rygg) jag blivit sprang med stolt bröst hela vägen. Det var enormt stor skillnad mot förra året, det kändes som att flyga fram (om jag nu inte jämför med kärringarna).

Nähä dags att ta sig an nästa kund, ta hand om er därute och njut av påskäggen i vilken form de än avnjutas i under helgen.

Peace Love unt Loparschoolen!


3 kommentarer:

  1. Så du tycker den starka överkroppen hjälper dig i din löpning?

    SvaraRadera
  2. Anneliten jag har alltid haft problem med att kuta med rygg när jag blir trött vilket påverkar trötthet i ländrygg och andning. Det känns som min mer uppräta ställning även påverkar löpsteget bättre. Men det är klart mer muskler mer syresättning behövs så inte helt optimalt för riktigt långa sträckor =)

    SvaraRadera
  3. Inspirerande att läsa om att stark överkropp hjälper teknikmässigt. Då kanske det är någon vits med de styrkesessioner som avverkas. Och som borde bli fler. God påskfortsättning!

    SvaraRadera