torsdag 15 september 2011

4 ett magiskt tal kanske

Trots snuva och halsont hoppade jag upp på testcykeln för att gör den årliga läkarundersökningen för brandmän. Jag hade försökt att avstå men läkaren tyckte jag kunde testa då jag inte haft någon feber under de 4 veckor som viruset suttit i.

Åstrands cykeltest stod på programmet och för er som känner till det så låg jag på 240w i 6 minuter med påföljande maxpulstest som visade 178 bpm (som jag redan visste sen testet i juni). Mina blodvärden såg bra ut och jag har ett blodtryck som en 20 åring. Mitt EKG under cykeltesten var jämt och fint utan dubbelslag eller andra konstigheter.

Sammanfattningsvis kan sägas att jag har god kondition för min ålder med ett friskt och starkt hjärta och läkaren hade inget förslag på livsstils förändring för min del.

Efter den genomköraren så tänkte jag nu ska det ändå bryta ut i feber så jag kan bli av med mitt virus. Nähä inte en förändring i halsontet...... men det kanske är ett tecken ..... tänk om det bara blir 4 veckors förkylning i år istället för 3 månader som förra året.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar