tisdag 26 juni 2012

Nytt gym nya ansikten

Jag skrev om att Malmköping har fått ett nytt gym för ett par veckor sedan och att det drivs i föreningsform så vi som är medlemmar måstre dra vårat strå till stacken för att det ska vara fint och att alla ska trivas. Så nu har vi två gym i en liten köping på cirka 2500 invånare som nästan dubblas på sommaren av Stockholmare. Dom kommer kanske inte i första hand för gymet men helt plötsligt så är det kö till, Konsum, Systembolaget, Banken och paketutlämningen som tidigare var Posten.

Ja nu var det där ett litet utvik för att ni ska förstå poängen som kommer här. Trots denna lilla köping som Malmköping är så känner jag inte igen alla som jag möter. I och för sig så träffar jag alltid någon när jag går och handlar eller rastar hundarna. Men det märks att det är litet då mina kollegor i Brandkåren uppdaterar mig på vad som händer i min familjs liv =) Charmigt förvisso men jag blir lika förvånad varje gång, har inte hunnit vänja mig på de åtta år vi bott här.

Extra glad och förvånad blev jag när jag besökte gymet idag och fick se två nya ansikten som plågade sig som antikens Gladiatorer. Dom hade samma kroppsform som mig, dock något mindre päronform, men det är därför vi är där.  Jag hade aldrig stött på dessa två herrar så någonstans i 'vimlet' bor dom, för några Stockholmare var dom inte det syntes lång väg, inte årets färgskala på gymkläderna utan mer man tager vad man haver. Men stolta var dom över vårat gym, ja var vi alla tre faktiskt.

Så ett härligt pass blev det för oss som var där och hoppas du hann och träna idag också.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar