lördag 12 maj 2012

ostadigt väder ger möjligheter

Då vädret inte riktigt vill bestämma sig för om det ska vara, storm, lite lagom blåst, regn eller störtskurar så passade jag på att ta en omväg på 3 km till gymet idag.

Skön härlig lugn löpning utan att foten krånglade, den knäppte bara sisådär märkligt i övergången mellan hålfot och häl när jag värmde upp. Ska försöka att träna lite mer aktivt med löpningen för att se vart det tar vägen.

På vägen hem stannade jag till på gymet och tränade lite styrketräning. Skönt inte varit där på 6 dagar enligt träningsdagboken. Tekniknörd som jag är för jag den med papper och penna, gillar inte att fippla med tekniska prylar när svetten droppar.

När jag ändå är inne på styrketräning vill jag tipsa på en mycket proffsig och genomarbetat hemsida http://www.dintraning.se/cms/ som jag använder mig att för att få variation. Här kan du välja vilken muskel du vill träna och välja träningstyp tex, funktionell, traditionell styrketräning, träning utomhus, gravid, rörlighet, Yoga mm. Det finns även massor av tips att få för att komma igång eller fortsätta på något stort. Det bästa av allt du registrerar dig gratis!

Nu är det dags att åka in och heja på dottern som har sin första tävling i truppgymnastik idag, Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar